By Ruben Schuring

Ik heb jarenlang voor non-profits gewerkt. Niet alleen als vrijwilliger, maar ook als fondsenwerver en marketeer. Het is prachtig om te werken voor een belangrijke missie met gepassioneerde collega’s. Als marketeer had ik te maken met een betrokkenheid van onze achterban waar veel commerciële bedrijven jaloers op zouden zijn.

Toch zijn non-profits ook vaak jaloers op commerciële bedrijven. Wij moeten het doen met minder budget, minder (betaalde) collega’s en die zijn ook nog eens moeilijk te vinden omdat je vaak minder verdient. Dankzij de hogere budgetten hebben commerciële bedrijven vaak prachtige marketing tools, social media integraties en de allernieuwste software.

En dat is jammer want veel non-profits hebben prachtige missies: het bestrijden van levensbedreigende ziektes, het zorgen voor mensen die hulp nodig hebben of het werken aan rechtvaardigheid. Juist vanwege dat belang heeft Salesforce haar filantropisch model opgezet: 1% van haar product, tijd en winst schenkt ze aan goede doelen. En gezien de grootte van Salesforce is dat significant!

Daarom heb ik besloten om mijn leven daarvoor in te zetten. Samen met mijn collega’s van Cloud for Good willen we zoveel mogelijk non-profits laten meeprofiteren van Salesforce. Niet zozeer vanwege de technologie maar vanwege die prachtige missies en resultaten die daardoor worden mogelijk gemaakt. Meer kinderen die worden bevrijd uit armoede, meer oplossingen voor levensbedreigende ziekten en beter onderwijs voor gelijke kansen voor jongens en meisjes waar dan ook vandaan.

Een spannende stap, zeggen veel mensen. En dat is het. Gelukkig heb ik al een team van gelijkgezinden om mij heen en is dit een levensmissie van duizenden professionals over de hele wereld, samengebracht in de Salesforce Nonprofit Community. Vrouwen en mannen die hun tijd en kennis gratis delen met de rest van de wereld. Het lijkt te mooi om waar te zijn. Maar ik denk dat we allemaal de behoefte hebben om goed te doen. Soms hebben we alleen die juiste kans nodig.

 

Ruben Schuring

Ruben Schuring

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

USADutch