By Ruben Schuring

Salesforce is wereldwijd marktleider op het gebied van crm en verbindt je met de volgende generatie applicaties, apparaten en klanten. Salesforce.com is opgericht met het doel om de enterprise software te transformeren. Wat Salesforce onderscheidt is haar geïntegreerd filantropisch model, waardoor ze zich kan richten op winst en een hoger doel. Door één procent van haar winst, tijd en product te investeren in Salesforce.org is ze in staat geweest om meer dan 100 miljoen aan giften, meer dan 1 miljoen uur en haar eigen diensten aan meer dan 27.000 non-profits en NGO’s, die de wereld verbeteren, te doneren.

Naast de gebruikelijke donatie van producten aan non-profits geeft Salesforce ook flinke korting op additionele Salesforce-producten. De winst van die aanvullende verkopen vloeit weer terug naar Salesforce.org met als doel het onderhouden en doen groeien van al haar charitatieve programma’s. De kernwaarden van het platform zijn:

  1. Compleet overzicht over je achterban – Met het Salesforce-platform volg je alle data die je maar wenst. Daardoor kunnen je opleidings-, fondsenwervings- en evenemententeams elke supporter uit de achterban voorzien van de juiste service, boodschap of het juiste antwoord.
  2. 100% gebruikersadoptie – Gebruikers adopteren geen CRM-applicaties die moeizaam werken of voor hun werk niet relevant zijn. Met het Salesforce-platform, kunnen we de gebruikersinterface personaliseren voor iedere soort gebruiker. Dit maakt het makkelijker voor de medewerkers in jouw organisatie om het systeem snel eigen te maken.
  3. Koppel je CRM-systeem aan je website – Met het Salesforce-platform werken je CRM-applicatie en je website naadloos samen. Persoonsgegevens die online zijn ingevoerd komen rechtstreeks in het CRM-systeem terecht. Je kunt ook webpagina’s of zelfs hele websites bouwen op het patform – 100% in de cloud – zonder software of hardware.
  4. Overal en altijd toegang tot je data – Salesforce maakt het makkelijk om je CRM-apps – inclusief al je specifieke aanpassingen – op populaire mobiele apparaten te gebruiken.
  5. 3,000+ applicaties en diensten – Er staan meer dan 3.000 applicaties en diensten in de AppExchange. Je vindt er eigenlijk alles, van native Salesforce-apps voor boekhouding, recruitment en asset management tot CRM-extensies voor e-mailmarketing, pricing of offertetrajecten.
  6. Zie wat er gebeurt in je organisatie – Salesforce maakt het gemakkelijk voor jou en je collega’s om je eigen rapporten te maken, zonder te hoeven programmeren. Rapporten in Salesforce zijn dynamisch en verversen automatisch in real-time als er informatie aan je CRM wordt toegevoegd. Door je rapport te verversen weet je zeker dat je de laatste informatie bekijkt.
  7. Bekijk alleen wat je nodig hebt – Salesforce biedt gedetailleerde beveiligings- en zichtbaarheidsinstellingen zodat je kan bepalen welke gebruikers wat zien, tot op het veld-niveau. Zo geef je bijvoorbeeld de marketingafdeling toegang tot een specifieke donateur en zijn donaties, lidmaatschappen en geefhistorie, terwijl vrijwilligers alleen algemene persoonsgegevens zien.
  8. Beveiliging – Salesforce gebruikt een meervoudig gelaagde aanpak om haar informatie te beschermen, haar applicaties, systemen en processen te monitoren en de groeiende beveiligingseisen en uitdagingen het hoofd te bieden. Bezoek voor meer informatie: trust.salesforce.com.
Ruben Schuring

Ruben Schuring

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

USADutch